Oblast výchovně vzdělávací
· Mít vytvořený srozumitelný a přehledný školní vzdělávací program. Průběžně pracovat na jeho inovacích.
· Podporovat výuku cizích jazyků. Posílit časovou dotaci výuky anglického jazyka na druhém stupni. Zapojit se do spolupráce se zahraničními školami ( E-twinning), nebránit se metodě CLIL. Rozvíjet dovednosti v oblasti informačních a komunikačních technologií. Preferovat sportovní výchovu, vést žáky ke zdravému životnímu stylu.
· Výuku spojovat s názorem, využívat aktivizujících metod a forem práce, alternativních metod, moderních učebních pomůcek a didaktickou techniku. Klást důraz na individuální přístup k žákům.
· Maximálně využít iniciativu samostatných žáků. Zřídit školní parlament a dosáhnout vyšší participace žáků na chodu školy. Rozvíjet spoluzodpovědnost, komunikaci, argumentaci a toleranci. Vést žáky k tomu, aby znali svá práva, ale také své povinnosti. Vést žáky k samostatnosti a zodpovědnosti za svou práci.
· Za základ komunikace považovat dialog a dohodu. Vytvářet přátelské vztahy. Dbát o součinnost školy a rodiny, prohloubit zájem zákonných zástupců o dění ve škole. Zapojit je do třídních a školních aktivit. Podporovat dobré klima ve třídě i celé škole.
· Motivovat žáky k aktivní účasti na soutěžích a oceňovat jejich úspěchy. Objektivně zjišťovat informace o kvalitě vzdělávání, výsledky žáků pravidelně hodnotit, vést žáky k sebehodnocení. Provádět kontroly, zachytit včas nedostatky a ihned přijímat opatření k nápravě. Sledovat kvalitu práce pedagogických pracovníků a ovlivňovat její růst.
· Zajistit účinnou individuální péči žákům s výukovými problémy a vývojovými poruchami. V případě potřeby zajistit žákům asistenta pedagoga. Pracovat s nadanými žáky. Pro tyto žáky zpracovat školní systém soutěží, na které budou navazovat obvodní, okresní a další kola.
· Začleňovat aktuální témata sociálně patologických jevů přímo do běžné výuky. Zajistit preventivní program pro všechny ročníky zaměřený na výchovu ke zdravému životnímu stylu, na sociální rozvoj a rozvoj sociálně komunikačních dovedností. Klást důraz na komunikaci a kooperaci.
· Zkvalitnit práci školní družiny, aby byla efektivní, promyšlená, zajímavá a přitažlivá. Smysluplně naplňovat volný čas žáků. Nabídnout zájmové aktivity i v rámci školní družiny. Vytvořit pestrou škálu mimoškolních aktivit ve spolupráci s Domem dětí a mládeže Ulita Broumov a dalšími místními kluby, organizacemi a rodiči. Nabízet zájmové kroužky, organizovat přednášky, exkurze, soutěže a jiné aktivity.
Oblast organizace a řízení
· Poskytnout pracovníkům školy prostor k vyjádření se ke koncepci školy, zapojit je do řízení a hodnocení školy, promyšleně a rovnoměrně delegovat kompetence. Pravidelně zaměstnance, žáky i veřejnost informovat o výsledcích plnění koncepčních záměrů. Vyhodnocovat a reagovat na výsledky při sestavování dalších úkolů.
· Rozvíjet týmovou spolupráci a kolegiální vztahy. Nastavit organizační strukturu a popisy činností jednotli-vých pracovníků tak, aby byly jasně definované pravomoci a odpovědnost. Provádět vzájemnou hospitační činnost učitelů, sdílet informace, poznatky a postupy. Předávat zkušenosti z individuálního školení ( DVPP) ostatním pedagogickým pracovníkům v rámci vzájemné komunikace.
· Upřesnit kritéria pro vyplácení mimotarifních složek platu, aby byly jednoznačné, transparentní a motivující ve směrech potřebných pro rozvoj školy.
· Zřídit poradenské centrum školy, ve kterém by působil výchovný poradce a metodik prevence, nejlépe i školní pedagog a asistenti pedagogů.
· Rozšířit informační systém Bakalář zejména o elektronickou třídní knihu a elektronickou žákovskou knížku. Zajistit přístup pedagogů k ICT z domova. Pracovat na aktivních webových stránkách.
· Podpořit zřízení a činnost stravovací komise. Zvýšit standard stravování (vaření) ve školní jídelně. Pokusit se zapojit do programu Skutečně zdravá škola.
Ekonomika a materiální vybavení
· Efektivně hospodařit s provozními prostředky, pravidelně provádět rozbory hospodaření, respektovat požadavky zřizovatele. Usilovat o získávání finančních prostředků z nejrůznějších grantů a projektů, snažit se o získání sponzorské podpory . Využívat prostory pro jiné účely – pronájem tělocvičny, herny volno-časových aktivit. Pořádat kurzy a přednášky, popř. sběrové akce.
· Postupně modernizovat materiální vybavení školy, aktualizovat učební pomůcky, doplňovat o interaktivní a elektronické studijní materiály. Zajistit internetové připojení ve všech učebnách. Dovybavit učebny projekční a interaktivní technikou.
· Vytvořit odpočinková místa na chodbách, tzv. „přestávkové kouty“ vybavené studijními knihami, herními prvky, hracími sedacími pytli apod.. Dotvářet estetické, vlídné a bezpečné prostředí školy.
· Ve spolupráci se zřizovatelem přemýšlet o využití venkovního prostoru školní zahrady a školního dvora. Ze školní zahrady vytvořit prostor pro poznávání, setkávání, hru i odpočinek.
Personální zabezpečení
· Pečovat o zaměstnance, nabízet využití aktivit a nabídek čerpání prostředků FKSP, motivovat.
· V budoucnu promyšleně zvažovat výběr kvalitních a kvalifikovaných pracovníků. Pružně a včas reagovat na očekávané změny v počtu žáků, v oblasti odborné kvalifikace a věkové struktury.
· Udržovat kvalitu učitelského sboru dalším vzděláváním. Vydat plán DVPP, kde by byly zahrnuty priority na další období a podle toho vést pedagogy ke vzdělávání.
Spolupráce s veřejností, image školy
· Spolupracovat se zřizovatelem, okolními mateřskými a základními školami při pořádání kulturních, sportovních a společenských akcí. Spolupracovat také s dalšími subjekty – knihovnou, dobrovolnými hasiči, tělovýchovnou jednotou a dalšími organizacemi. Pokračovat v česko-polské spolupráci.
· Spolupracovat se zákonnými zástupci žáků a ostatní veřejností.
· Vytvářet příznivé představy o škole. Prezentovat školu v místním zpravodaji, na vývěsce Městského úřadu. Distribuovat školní časopis mezi širší veřejnost.
· Poskytovat objektivní informace o škole prostřednictvím webových stránek. Informovat rodiče nejen o studijních výsledcích, ale i o způsobu, obsahu a rozsahu výuky, o uvažovaných změnách ve škole apod..
· Získat značku Rodiče vítání, ke které nám chybí malý krůček a tím ozvláštnit školu.
V Meziměstí 1.9.2018 Mgr. Lenka Bohanská
ředitelka školy